top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAyelet Mallis Cohen

יזמות נדל"ן- ההבדל בין מצליחנים לנכשלים

עודכן: 9 בדצמ׳ 2019

"שילמתי מעל 1,000,000 ש"ח למשרד אדריכלים, ל- 11 פרויקטים, ואף אחד מהפרויקטים לא הגיע אפילו לשלב של החלטת ועדה, במהלך של שלוש שנים."

אם לא הייתי שומעת את זה מהיזם באופן אישי, לא הייתי מאמינה שזה סיפור אמיתי. הוא הפסיק לעבוד עם אותו משרד אבל מאוחר מידי. במקרה אני מכירה את אותו משרד אדריכלים, ונפגשתי עם הבעלים לפני כשנה. אחרי שישבתי במשרד שלהם כשעה, והתבוננתי תוך כדי על מה שתלוי על הקיר סביבי, שאלתי אותם (בעדינות...) אם יש להם פרויקט כלשהו בביצוע, או שאוכלס, כי על הקירות ראיתי המון פרויקטים מרשימים וגדולים, אך הכל הדמיות, לא ראיתי אפילו תמונה אחת של בנין אמיתי, או של איזשהו אתר בניה.

את התשובה אתם יכולים לנחש.


מכיון שתכננתי עשרות אלפי מטרים מרובעים, שגם ניבנו, ועומדים וקיימים הרבה שנים, וגם נראים טוב בדיוק כפי שהיו ביום שבו הסתיימה הבניה שלהם, ועבדתי עם חברות בניה גדולות מאוד, וגם יזמים מתחילים, אני מכירה היטב את ההבדל בין חלומות נדל"ן לבין הגשמתם במציאות.


אני אנסה בסדרה של פוסטים לתת טיפים על מנת שתצליחו ולא תשקיעו מליון ש"ח בתמונות שיושבות לכם על הקיר.


התחלת החלום היא בדרך כלל כששומעים שיש הזדמנות נדל"ן כלשהי, לבניית כמה יחידות דיור או בנין, או תמ"א 38, ומחליטים לא לקחת יזם אלא לעשות את הפרויקט בעצמכם אך לא יודעים איך להתחיל ומהם הצעדים הראשונים. אז קודם כל חשוב להבין שאם רוצים להצליח צריך להשקיע כסף כבר מההתחלה, אל תלכו על החינמי, כי "זול יוצא יקר".

הצעד הראשון, לפני הכל, זה למצוא את האדריכל/ית שיוכלו ללוות אתכם בכל הפרויקט, מההתחלה ועד הסוף. זה אומר ידע בתכנון ועיצוב פרויקטים בסדר גודל של הפרויקט שלכם, התמחות בבדיקת זכויות בניה והדרך למצות אותן עד תום, הבנת ניתוח תכניות בנין עיר (תב"ע), הבנת חוק התכנון והבניה, הבנת תהליך הרישוי על בוריו כולל המערכות המקוונות למינהן וגם....ואת זה רוב היזמים לא בודקים, ולא יודעים שחשוב להעזר באדריכל/ית גם בתחומים אלו - דוח אפס, בדיקת שמאויות באם ישנן, הסכמים מול דיירים או בעלים של הקרקע (תמ"א 38, עסקאות קומבינציה וכדומה), מפרטים של הסכמי המכר, הגדרת מסגרת שינויים לדיירים, ואפילו מעורבות בניסוח תקנון בית משותף והכנת המסמכים לטאבו. הכל מתוך נקודת מבט אדריכלית, ולא משפטית או שמאית, אך זו נקודת מבט מאוד מאוד רחבה, אם יש את הנסיון המתאים.

מצאתם את האדריכל/ית, תשקיעו בו !

שוב, אל תבקשו עבודה חינמית ללא חליפין הוגן. תשקיעו כסף בבדיקה רחבה של הפרויקט. קחו את עצמכם ברצינות ותהיו יזמי נדל"ן מקצוענים.

אם בבדיקת ההתכנות הראשונית ראיתם שאכן כדאי להמשיך, תשקיעו בתיק מידע, וניתוח שלו כשהוא יגיע (אמור להגיע תוך 30 יום, אך בפועל יכול לקחת גם שלושה חודשים). שום השקעה היא לא הפסד, גם אם בסוף התהליך הבנתם שלא כדאי להמשיך את הפרויקט, כל שכן, אם מתברר שהפרויקט ריווחי ושממשיכים לשלב הבא.

מוזמנים להרים טלפון בכל נושא שקשור לנדל"ן, אדריכלות, תכנון ובניה.

שלכם, אילת מליס כהן, ארכיטקטית 054-4558123


מוזמנים להרשם למידעון שלי, אני לא מציפה אתכם במיילים, אלא שולחת רק מידע חשוב, אז כדאי.

ההרשמה כאן באתר, צד שמאל למעלה.




137 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page