top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAyelet Mallis Cohen

איך מסבכים נכס נדל"ן עד שאי אפשר לממש אותו

עודכן: 25 בנוב׳ 2019

אל המשרד צעד ק., אדם תמיר מאוד, מבוגר, אך נמרץ וחריף. הוא סיפר לי שהבית הפרטי שלו בראש העין לא יכול להימכר. הוא ואשתו מבוגרים מאוד והם ממש צריכים את הכסף. להבנתו הכל רק בגלל רמפה שהוא הוסיף בכניסה לבית, והעיריה לא מוכנה לאשר אותה. אשתו כועסת עליו מאוד על שבנה את הרמפה, ומאשימה אותו שתקע את הנכס שלהם.


שוב, הסיפור חוזר על עצמו, בעל נכס שבכלל לא מבין למה הנכס שלו תקוע, והוא לא יכול לממש אותו.


הפרטים שהוא ידע למסור לי על הנכס היו ממש מעטים, ולכן, כמו תמיד, התחלתי מחקירת כל הנתונים.

הסיפור המלא שהתברר היה הרבה, הרבה, יותר מורכב.


הנתון הראשון שבכלל לא נאמר לי זה שהבית של ק. יושב על חלק מחלקה גדולה מאוד ששייכת לו ולשלושת אחיו. כל אחד מהם בנה בית פרטי, וכולם, ללא יוצא מן הכלל גם בנו חריגות בניה. לקרקע אין תכנית חלוקה, אין רישומים בטאבו, ובנוסף לכל הצרות, אחד האחים כבר מכר את הבית שלו, וכך יש מישהי שהיא לא מהמשפחה, שמאיימת לתבוע כי ההבטחות על כך שיהיה רישום בטאבו לא מתקיימות.

במשך שנים אחד האחים מקבל "עצות טובות" מעורך דין של הרוכשת/התובעת (כן, כן, הוא חוסך כסף, ולא לוקח מישהו שבאמת ידאג לו !), שבכלל לא מסוגל להבין את כל התסבוכת האדריכלית, ולכן הוא מושך אותם לכיוונים הלא נכונים.


אחרי שחקרתי, והבנתי את כל התמונה, את כל הנושאים האדריכליים, את הנושאים המשפטיים, ועברתי על כל מסמך שיש לקרקע הזו, בתיק הבנין, אצל הלקוחות, ואצל העורך דין, הבנתי איך אני יכולה להוביל את הקרקע הזו לפיתרון ויציאה מהתסבוכת.

התברר שהתב"ע שחלה על הקרקע, למזלם, תאפשר הכשרה של מרבית חריגות הבניה, אך על מנת להסתמך על תב"ע זו נדרשת קודם כל תכנית איחוד וחלוקה. לאחריה, יש צורך להגיש היתרי לגליזציה לכל ארבעת הבתים, והשלב האחרון יהיה רישום מסודר בטאבו, כולל תקנון בית משותף ותשריט המראה את הבתים וההצמדות.


זהו...סיפור מורכב, התברר שזו לא "רק רמפה", אך נמצא הפתרון ואפשר היה לצאת מהתסבוכת הזו !


מוזמנים להרים טלפון בכל נושא שקשור לנדל"ן, מקרקעין, אדריכלות, תכנון ובניה ועיצוב פנים.

שלכם, אילת מליס כהן, ארכיטקטית 054-4558123

ניתן להרשם למידעון שלי, אני לא מציפה אתכם במיילים, אלא שולחת רק מידע חשוב, אז כדאי. ההרשמה כאן באתר, צד שמאל למעלה.


39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page